Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

labyrinth city banner

 

Sdružení výtvarníků IC4Design z japonské Hirošimy je dalece proslulé i za hranicemi Říše vycházejícího slunce svými krásnými kresbičkami a motivy, pročež tvoří design pro mnoho velkých světových firem, jako jsou např. Adobe, Burton, Ford, Google, Panasonic, Mercedes-Benz či Toyota. Jedním ze zakládajících členů této společnosti je nadaný kreslíř Hiro Kamigaki, který se věnuje zejména tvorbě pro děti. Nakladatelství Grada u nás ve své edici Bambook s jeho úžasnými kresbičkami vydalo již tři interaktivní obrázkové knihy Bludiště 1-3 s detektivem Pierrem, který stíhá tajemného zločince pana X. Labyrinth City: Pierre the Maze Detective

Tyto knihy jsou plné extrémně detailních a podrobných velkoformátových (přes dvoustránku) ilustrací Hiro Kamigakiho s bludišti. Vy v roli specialisty na bludiště a orientaci v chaosu obrázků, detektiva Pierra, máte za úkol prodrat se z jedné strany kresby davy lidí, zvířat, předmětů a překážek, a najít volnou cestu k utíkajícímu panu X na druhé straně obrázků. Do toho také hledáte různé předměty, které jsou porůznu poschovávané na obrázcích. Výběr Kamigakiho ilustrací zejména pro knižní edici Bludiště najdete ZDE. Knihy se v anglickém originále jmenují Pierre The Maze Detective.

Knížky to jsou sice útlé (mají vždy jen 36 stran), ale zase opravdu velké (rozměry 350 x 260 mm) a levné (ceny kolem 200,-). Na každé dvoustraně najdete do nejmenších podrobností dokonale ručně prokreslenou situaci, kdy tedy na jedné straně číhá detektiv Pierre, zatímco na té druhé zdrhá tajemný zloděj X. Vespod jsou uvedené vaše hlavní i vedlejší úkoly, kdy je tím hlavním dostat se bludištěm scény k panu X. Nesmíte přitom překročit žádnou postavu ani objekt, tudíž cesta musí být vždy volná. V tom extrémně nahuštěném obrázku to není až tak lehký úkol, jak to na první pohled vypadá:

 

bludiste parnik

 

Kromě hledání volné cestičky bludištěm za polapením zločinného pana X pak v každém obrázku plníte i další vedlejší a již menší úlohy. Takže hledáte v obrázku dobře ukryté hvězdičky, různé trofeje, truhly, speciální a záhadné postavy či další předměty. S každou knížkou lze velmi příjemně strávit až několik hodin, kdy se vám vaří mozek a bolí oči, protože to vždy samozřejmě skončí tím, že tu poslední hvězdičku prostě nenajdete ani lupou. A z vlastní zkušenosti můžu dosvědčit, že se u nich zabaví jak děti, tak i hraví dospělí. První kniha bludišť s detektivem Pierrem vyšla v roce 2015 a od té doby se celá série přeložila do devětadvaceti jazyků a prodává se ve více než třiceti zemích celého světa.

Celkově tato knižní série prodala hodně přes tři sta tisíc výtisků, takže si v roce 2018 francouzské multimediální studio Darjeeling zakoupilo od IC4Designu licenci na použití ve videohrách. Darjeeling není v oboru videoher moc známá firma, když se věnuje výrobě spíše levnějších a menších titulů, nicméně jedním z jeho nejúspěšnějších je vodovkami prokreslená klikací adventurka The Wanderer: Frankenstein’s Creature z roku 2019, o níž jsem informoval TADY. Labyrinth City: Pierre the Maze Detective je komplexní adaptací první knihy Pierre The Maze Detective (v české edici Bludiště – Staň se soukromým detektivem).

 

labyrinth city pierre the maze detective

Třetí úroveň v městském centru Opera City

 

Tato kniha obsahuje patnáct velkoformátových diorám, do hry jich tvůrci vybrali deset, ale zase propojili s příběhem, takže Labyrinth City: Pierre the Maze Detective je nejen logickou hříčkou o hledání správné cesty bludišti, ale také malou adventurou. Ta desítka obrázků ve hře je sice v izometrickém 2D náhledu, když se jedná o stejné zdigitalizované Kamigakiho kresby z knížek, jenže tyto výjevy ožívají, scény se mění a jsou široce animovány do podoby takových živých dynamických obrazů. Vy přímo myší či joypadem ovládáte postavičku detektiva Pierra, když se stejně jako v knihách snažíte objevit jedinou správnou cestičku vpřed mezi stovkami lidí, zvířat a předmětů, přičemž po cestě plníte i ty další vedlejší úkoly.

Ty spočívají v objevení různých ukrytých předmětů, přičemž jich je po scénách umístěných do města Opera City poschováváno více než sto. Kamigaki exkluzivně jen pro videohru dokonce vymyslel a domaloval další trojici skrytých bonusových úrovní, jejichž vstup musíte také nejdříve najít a k němu dojít. Jednotlivé úrovně hry, resp. obrázky, jsou situovány do historického muzea, do ulic a centra Opera City, na blízký zámek, vedlejší les s vesničkou v korunách stromů, dále na šlechtické sídlo, zapomenuté město, do přístaviště, na obří tržiště a finální mapa je umístěna do gigantického labyrintu, v němž vrcholí hon na pana X.

 

 

Vždy v každém velkém obrázku (úrovni) musíte nejdříve projít celé obří bludiště a dohnat protivníka X, načež příběh pokračuje následující úrovní. Pro postup dále ale nemusíte nutně plnit i ty vedlejší hledací úkoly. Labyrinth City: Pierre the Maze Detective je postaven na enginu Unity (menší nezávislé hry v současnosti prakticky ani jiný engine nepoužívají), načež by měl na Apple Mac OS, Google Android, PC (Steam) a Nintendo Switch po zhruba dvou letech vývoje vyjít letos ke konci června. Pokud máte rádi hledací hry, tak zkuste i další povedenou skrývačku Hidden Through Time, o níž jsem psal ZDE.