Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

milo and the magpies banner

 

Občas tady píšu o malých hříčkách, já říkám herních jednohubkách, jaké můžou vzniknout jen na indie scéně. Jsou to většinou hry, jaké si na nic nehrají, stojí pár babek, nebo jsou rovnou zadarmo a většinou jsou krásně umělecky zpracované, vesměs s ručně kreslenou grafikou. Na GamesBlogu jsem psal např. o Papetuře, parádní papírové vystřihovánce s českou hudbou, dále připomínám barevnou adventurku TOHU nebo bezplatnou mini hříčku Tukoni také v češtině. Ze stejného žánru klikacích 2D adventur pochází i nové dobrodružství chytrého kocoura Mila, který se musí dostat zpátky do svého domova přes hejno strak (magpies). Milo and the Magpies kombinuje žánry klikací adventury a hledání skrytých objektů do jednoho velmi příjemného zážitku!

Celou hříčku si vymyslel, navrhl a nakreslil nizozemský ilustrátor Johan Scherft, a to za pomoci amsterdamského produkčního a vývojářského domu Second Maze Studios. Tato firmička je odbočkou známějšího studia Rusty Lake, proslulého svojí stejnojmennou ságou. Johan Scherft jako schopný kreslíř, ovládající rovnou několik ilustračních technik, totiž se studiem Rusty Lake již nějakou dobu kooperuje, když mu kreslí různé artworky k jeho titulům. Johanovi na jeho premiérovém titulu dále pomáhal jeden programátor, jedna animátorka a jeden hudební editor. Ostatně tito spolupracovníci se také rekrutují z množiny přátel Rusty Lake, takže se ani není co divit, že se vydání a propagace Mila ujmula interní vydavatelská společnost Second Maze.

 

Milovi (vlevo) brání v cestě nejen kachny, ale i ta obří štika vpravo dole. To musíte vyřešit!

 

Milo se v poklidném sousedství jako každý den prochází po střechách kolem svého domu, když jej zrovna vyruší agresivní straky tak, že musí seskočit do cizí zahrady, kterou nezná. A tím začíná jeho krátká cesta domů přes sousední pozemky, neboť vám pravděpodobně nezabere více než půldruhé hodinky. Jenže za cenu jedné padesátikačky krátkost vůbec nevadí! Mila doprovodíte skrze 9 kratších kapitolek v nichž se nachází stejný počet ukrytých sběratelských tajemství, což je jediná motivace pro opakované hraní, abyste to všechno pěkně posbírali. Hratelnost je v Milo and the Magpies absolutně klasická: klikáte a kombinujete různé předměty, odkrýváte ty skryté a často zde řešíte i relativně lehké kombinační hádanky. Prostě klikací klasika, ale naštěstí zcela bez jakýchkoli nelogičností. Dovedu ocenit pěkné obrázky a Milo and the Magpies je přesně takový.

Jeho grafiku Johan sám ručně nakreslil po staru pěkně na čtvrtky a hotové skici zdigitalizoval a s pomocí animátorky rozpohyboval a vdechl jim život. Milo and the Magpies možná až na tu krátkost prostě nemá chybku. Je to výtvarně znamenitá hra, má příjemnou hudbu a nabízí takovou nevtíravou, poklidnou a pohodovou až relaxační hratelnost hlavně pro ty, kdo mají rádi kočky. Má pečlivé české titulky, velikost jen 140 MB a přímo z každé kapitolky se dostanete na video tutoriál, to pokud byste se někde zasekli. Pro PC si Milo and the Magpies stáhnete ze Steamu či Itche a v plánu jsou také mobilní varianty pro Google Android i Apple iOS. Moc se mi líbil jeden komentář na Steamu od hráče směrem k vývojářům. Psal tam, že mu na nádor uhynula kočka se stejným jménem, načež ho hlavní hrdina hry, jenž se jmenuje stejně jako jeho bývalý kočičí kamarád, velmi potěšil a hru si při vzpomínce na toho svého Mila o to více užil.