Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

motogp08.jpgLetošní ročník produkuje Capcom, který se minule věnoval jen docela zbastleným konzolovým verzím. Zatím jsem hru neviděl, přede mnou leží včera zapůjčená počítačová verze v tradičním „tlustém“ boxu od CDProjektu, takže s českým manuálem a titulky. Z mých dřívějších článků zde na blogu  jistě víte, že nedám dopustit na starou dobrou MotoGP 2, která je sic arkáda jak poleno ( to ale platí zřejmě i pro nejnovější ročník), ovšem s malým fandovským patchem se z ní stane skvěle reálné závodění, tedy hlavně co se jízdního projevu a chování protivníků týká.

MotoGP 08 ovšem na PC asi vůbec poprvé? přináší kompletní závodní třídy, tedy kromě královské kubatury MotoGP 800 ccm, i obě dvě zbývající 125 a 250 ccm, tedy včetně domácích zástupců Lukáše Peška a Karla Abraháma. V návodu se ale CDProjekt malinko seknul a v přehledu uvádí jezdce katergorie do 125 ccm společně v tabulce s vyšší kubaturou pod společným označením „250“, takže by jeden nabyl mylného dojmu, že ve „dvěstěpadesátkách“ závodí více než padesát jezdců.

Doporučená sestava má být procesor Intel Core2 / AMD Athlon 64 X2, 1GB RAM pro XP a dvojnásobek pro Visty, a grafická karta od čipů GeForce 8600/ Radeon HD 2600 výš s minimem 512 MB paměti. Dále vězte, že si hra z pevného disku ukousne přes 5GB místa. Včetně jízdních režimů (rychlý závod, časovka, výzvy-challenges, sezóna, kariéra a multiplayer) se od minula na zběžný pohled mnoho nezměnilo, tedy až na ty dvě další kubatury. Novinkou je také čerstvě upravený okruh v Indianapolis a noční závod v Kataru.

Nicméně mě zaujalo, že podle obrázků by měla hra umět postavit do jednoho závodu od 18 až do 34 jezdců, přičemž v pravdivém případě by ta horní hranice (jezdci 125 ccm) byla malým rekordem, protože alespoň já si nevybavuji žádnou motocyklovou hru podle licence, která by dokázala vykreslovat více než tři desítky jezdců najednou. Zde bude hodně záležet, jestli už konečně pojedou závodníci jako v reálu, tedy ve vláčku nejrychlejší stopy, nebo budou v naprosto příšerném chumlu, jako je tomu prakticky u všech počítačových her z MotoGP bez přádavných patchů a záplat.

Ve třiceti jezdcích by v případě chumlu zřejmě skoro všechno popadalo, protože v tomto počtu by se nedalo ani kloudně jezdit, natožpak předjíždět splašené a neuspořádané stádo jednostopých strojů. No, snad se bude jezdit příkladně a podle skutečnosti, na to jsem ostatně nejvíce zvědav. Po zahrání se určitě podělím, jak to s MotoGP 08 nakonec dopadlo.

Produktová www stránka MotoGP 08 je zde.