Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

axeTelevizní sledovačka a filmový průmysl již není jasnou prioritou nás konzumentů laciné zábavy, protože stále častěji dáváme přednost počítačovým a konzolovým hrám. Já se osobně kromě vybraných sportovních pořadů vlastně na televizi již skoro ani nedívám.

V televizi lze pořad rozdělit bloky reklam přímo před napínavým vyvrcholením, ale to samozřejmě ve hře dost dobře nejde. Proto distributoři a reklamní agentury vymysleli nový trik. Dříve se reklama ve hrách soustředila kolem tzv. product placementu, tedy používání předmětů s reálnými značkami, např. komunikátorů a mobilních telefonů.

Nyní se ale dává přednost reklamním bilboardům přímo ve hře (dobrý příklad jsou poslední díly Need for Speed), popř. rovnou televizním reklamám v online hrách (případ Second Life). Inzerenti si v tom druhém případě totiž mohou vybírat i čas, kdy se bude reklama zobrazovat. Nejmladší kapitolou je sponzorování různých přídavků do her. Na první pohled to sice není tak na očích, ale o to více má tato metoda výraznější efekt. Navíc na tom vývojář a distributor rejžují poměrně slušné výdělky.

Podle jednoho zdroje blízkého Epicu (toho času autorům Gears of War), je prý vývoj jedné nové- např. online úrovně z hotového enginu hry velmi levný (mluví se o několika tisících dolarech) a neváže větší počet pracovní síly. Že by to platilo i pro přídavné multiplayerové mapy do Gears of War, šířené zcela zdarma? Vývoj těchto map totiž zaplatil satelitní kanál Discovery. Ten pak spojení s veleúspěšnou hrou spojil s propagací svého dokumentárního pořadu o zbraních blízké budoucnosti. I když to kanál nedával okatě najevo, stejně se sponzoring neututlal a nakonec celý internet blahořečil televizi za to, že dala hráčům další úrovně zadarmo. A dokonce se citelně zvedla i sledovanost tohoto pořadu, takže si to pochvaloval i zadavatel.

Je malým tajemstvím, že za několik týdnů to samé čeká další fenomenální titul Forza Motorsport 2. Nissan zasponzoroval první stažitelný a bezplatný přídavek v podobě svého vozu Sentra SE-R, který se prodává na severoamerickém trhu. Když „zagooglujete“, zjistíte, že to žádný extra sporťák není, ale znáte to, nemusí pršet, stačí když kape…

Článek čerpal z časopisu Týden.