Televizní sledovačka a filmový průmysl již není jasnou prioritou nás konzumentů laciné zábavy, protože stále častěji dáváme přednost počítačovým a konzolovým hrám. Já se osobně kromě vybraných sportovních pořadů vlastně na televizi již skoro ani nedívám.
V televizi lze pořad rozdělit bloky reklam přímo před napínavým vyvrcholením, ale to samozřejmě ve hře dost dobře nejde. Proto distributoři a reklamní agentury vymysleli nový trik. Dříve se reklama ve hrách soustředila kolem tzv. product placementu, tedy používání předmětů s reálnými značkami, např. komunikátorů a mobilních telefonů.
Nyní se ale dává přednost reklamním bilboardům přímo ve hře (dobrý příklad jsou poslední díly Need for Speed), popř. rovnou televizním reklamám v online hrách (případ Second Life). Inzerenti si v tom druhém případě totiž mohou vybírat i čas, kdy se bude reklama zobrazovat. Nejmladší kapitolou je sponzorování různých přídavků do her. Na první pohled to sice není tak na očích, ale o to více má tato metoda výraznější efekt. Navíc na tom vývojář a distributor rejžují poměrně slušné výdělky.
Podle jednoho zdroje blízkého Epicu (toho času autorům Gears of War), je prý vývoj jedné nové- např. online úrovně z hotového enginu hry velmi levný (mluví se o několika tisících dolarech) a neváže větší počet pracovní síly. Že by to platilo i pro přídavné multiplayerové mapy do Gears of War, šířené zcela zdarma? Vývoj těchto map totiž zaplatil satelitní kanál Discovery. Ten pak spojení s veleúspěšnou hrou spojil s propagací svého dokumentárního pořadu o zbraních blízké budoucnosti. I když to kanál nedával okatě najevo, stejně se sponzoring neututlal a nakonec celý internet blahořečil televizi za to, že dala hráčům další úrovně zadarmo. A dokonce se citelně zvedla i sledovanost tohoto pořadu, takže si to pochvaloval i zadavatel.
Je malým tajemstvím, že za několik týdnů to samé čeká další fenomenální titul Forza Motorsport 2. Nissan zasponzoroval první stažitelný a bezplatný přídavek v podobě svého vozu Sentra SE-R, který se prodává na severoamerickém trhu. Když „zagooglujete“, zjistíte, že to žádný extra sporťák není, ale znáte to, nemusí pršet, stačí když kape…
Článek čerpal z časopisu Týden.
Pokud ty reklamy ve hre budou udelany chytre, tak pro nim nic nemam. Ja videl jen:
http://www.novinky.cz/internet/on-line-hry–reklamy-v-counter-striku-nyni-naplno_111100_3vf5g.html
a muzu rict ze mi to moc nevadi.
Vyvojari by si podle me meli pohlidat, aby to hru nejak nezprznilo. Spis aby ji to obohatilo a zlepsilo.
A mimochodem na TV se taky nedivam. Pouze velice malo. Muj relax je momentalne Forza
Ja se divam prakticky jen na sport na satelitu, jinak taky vlastne zapinam telku jen na hrani.