První Ridge Racer, jakožto úplně první vydaná hra na PlayStation, slavil obrovský úspěch a byl to jeden z titulů, který konzoli v jejím čerstvém mládí prodával. Tvůrci samozřejmě, jak je to obvyklé, makali na jeho nástupci již za vývoje prvního dějství. Dokonce druhý díl by také hotov na den vydání PlayStation v Japonsku, ale mít na launch dvě prakticky totožné hry bylo zbytečné, tak byl druhý v pořadí Ridge Racer: Revolution uměle pozdržen. Ridge Racer: Revolution již tentokrát nevycházel přímo z automatové předlohy, nýbrž to byl titul, jenž vznikl prakticky na zelené louce. I když nutno podotknout, že tak úplně od píky to nebylo, protože i dvojka vycházela z druhého automatové dílu Ridge Racer 2, resp. použila některé jeho rutiny.
Ridge Racer: Revolution v Japonsku vyšel prakticky záhy po premiéře PlayStation, tedy již v březnu 1995. V meritu té doby, kdy PlayStation bourala jeden rekord za druhým, se i tato dvojka prodávala velmi dobře. Což znamená, že se obě hry série přehouply přes milion kusů. Nicméně kritiky už tak pozitivní nebyly, protože Ridge Racer: Revolution je svému staršímu bratrovi snad až extrémně podobný. Novinek bylo celkem málo. Hra dostala podporu multiplayeru přes kabelové spojení dvou konzolí, splitscreen titul neobsahoval. Do více pohledů přibylo zpětné zrcátko (to bylo na popud japonské komunity) a hra stejně jako předchůdce nabídla pouze tři tratě v jediné rozkouskované lokaci.
Hraní Ridge Racer: Revolution na PlayStation
Mezi další drobné úpravy můžu zařadit režim Time Trialu, již nikoli samostatný s jedinou speciální tratí, ale s možností jízdy na jakékoli variantě a také trojici různých konců hry po dobrém zajetí všech tratí. Jelikož v Namcu použili lautr stejný engine jako u prvního Ridge Racera, stále se jednalo o doslova primitivní klouzavou arkádu bez fyziky a kvůli plynulému snímkování i bez průhledných oken a funkčních brzdových světel. A to je vlastně v kostce vše, co by se dalo o Ridge Racer: Revolution říci. Ano, tentokrát toho moc není, však jsem hru nedávno docela brzo odložil, protože oproti prakticky stejné jedničce nemá prostě v rukávu nic, co by více zaujalo.
Velké změny přinesl s ročním odstupem až třetí díl v sérii, jenž už by se dal považovat za revoluční. I proto v Namcu zvolili úplně nový název Rage Racer, přičemž se jednalo o plně originální hru vyvíjenou exkluzivně na PlayStation. Rage Racer už byl zcela jiná kategorie prakticky po všech stránkách. Tvůrci vytvořili úplně novou a již plně 3D grafiku výhradně za použití plastických polygonů a ploché sprity již zcela opustili. Taktéž plně animované CG intro byla další velká novinka, stejně jako prostředí na reálné notě mimo přebarevných a pouťových barviček prvních dvou dílů. Z prvních tří titulů Ridge Racer mám právě trojku Rage Racer nejraději a nedávno jsem jí znovu celou dojel. Však také v prodeji překonala oba předešlé tituly. O Rage Raceru ale zase někdy příště.
Nejnovější komentáře: