Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Světově první recenzi konzolové prvotiny od polského CD Projektu dostal, jak jinak, americký Oficiální Xbox 360 magazín, jehož poslední číslo mi nedávno přistálo ve schránce. Recenze dostala obří prostor osmi (!) stránek, jejichž hlavní část ale okupují pouze informace o náplni hry, která majitele PC verze asi nemusí moc zajímat. A mám za to, že vynikající počítačový originál dostatečně zná skoro každý konzolista. První zmínka o kvalitě konzolového portu tak směřuje na pochvalu intuitivního zaměřovacího systému.

Ten se aktivuje skrze levý čelní trigger s přepínáním cílů klepnutím pravého analogu. To prý funguje znamenitě, takže ani na ovladači není zaměřování a správné zacílení žádným problémem ani handicapem oproti myši. Magazín dále chválí široké možnosti při soubojích, včetně kotoulu mimo a vykrývání protiútoků. Zatímco kritizuje jednodušší pojetí útoků mečem s tradiční dvojicí slabého a silného útoku. Jenže, další paráda se skrývá za herní dobou, když autor recenze Cameron Lewis dohrál Zaklínače 2 na Xboxu 360 zhruba za 30 hodin. Méně povedené je ale prý ukládání, jelikož musíte absolvovat dlouhé pasáže, v nichž nelze nijak postup uložit.

Za výborně motivační prvek autor považuje rozdvojení hry na konci první ze tří kapitol, kdy si vaší volbou zvolíte domovský tábor pro druhou část hry, takže ho to donutilo pro druhé hraní a zase jinou volbu na začátku druhého dějství. Každopádně je prý na konzoli nejdrsnější “dark” obtížnost už prakticky nehratelná a hra už  pak dosti frustruje. Recenze ale překvapivě skoro nezmiňuje technickou stránku konverze, podle mne velmi důležitou, tedy snad až na postřeh, kdy občas (a je přitom jedno, kde se Geralt zrovna nachází, jestli v otevřeném, nebo uzavřeném prostředí) dochází k patrnému doskakování a dočítání některých textur, a to i při volitelné instalaci na pevný disk.

V závěrečném shrnutí autor nejvíce chválí komplikovaný, ale  nesmírně vtahující příběh, utvářený vašimi volbami, stejně jako zábavné bitky s intuitivním ovládáním bez kompromisů i na joypadu. Líbí se i široké možnosti přizpůsobení postavy, stejně jako docela obtížní nepřátelé, kteří jsou často v boji dosti schopní zejména na vyšší obtížnosti. Mag pak kritizuje přehršel informací a textu, který někdy hra vychrlí v rychlém sledu na obrazovku, už zmíněné ne zcela povedené ukládání s dlouhými mezerami mezi checkpointy a omezeným počtem 12 slotů, doskakování textur a méně zábavné pasáže hry v utajení. Výslednou známku pak udělil 8,5/10

 

[important]Zaklínač 2: Vrahové králů ( v angličtině The Witcher 2: Assassins of Kings) vyjde standardně na Xboxu 360 v rozšířené edici (speciální široké balení, podrobný manuál a průvodce hrou, mapa světa, soundtrack na CD) už 17. dubna s českým obalem, manuálem i dokonce i titulky ve hře, a to za sympaticky sníženou cenu 999,-.[/important]

 

Oficiální web Zaklínače 2 je zde.