Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Já nevím, ale přijde mi, že ta hysterie ohledně větší akčnosti třetího Dead Space před jeho vydáním byla zbytečná. Ano, klidně se přiznám, že mám tuto sérii hodně rád a jedničku i dvojku jsem si už dvakráte parádně užil, ale ta třetí hra si to prostě nezasloužila. Výsledek je totiž opačný a znovu do třetice výborný. Navíc se mi zdá, že trojka přinesla nejvíce svěžích funkcí a vlastností ze všech tří dílů série. Parádní už jsou vlastně jen ty dvě různé hry v jedné.

Buď to hraji sám a pak je hra vlastně znovu akčním přežívacím sci-fi hororem jako její předchůdci, nebo vezmu do kooperace (a je tu i rozdělená obrazovka!) kamarády, čímž pak dostanu zase skupinovou akční střílečku. Co si můžeme více přát? Já hrál na PS3 a musím uznat, že i na konzolích hra vypadá znovu fantasticky, možná nejlépe ve své historii. Čemuž samozřejmě pomáhají i čerstvé úrovně na zasněžené planetě, které ale nejsou rozhodně primárním prostředím hry. Vůbec nejlepší mi přijde právě dokonalé střídání různých lokací, které jsou tak slušně rozmanité a stylově poněkud odlišné. Takže se máte stále na co dívat a oči se nikdy nenudí.

 

 

Část hry je typicky lekací a hororová, jiné lokace jsou zase mírnější a akčnější, prostě dobře namixovaný dezert temnější jízdy proti Nekromorfům, jaký mi parádně sedl. Kvituji tradičně i solidní interaktivitu prostředí s mnoha boxy a schránami s užitečným haraburdím, později nutným k postavení a vylepšování vlastních zbraní. Nicméně právě vylepšování a stavění mi přišlo na těch modifikačních stolicích velmi chaotické a nepřehledné, že jsem mnohdy pořádně nevěděl, co přesně která funkce bude dělat. Dle mého názoru je to určitě ta nejméně povedená část hry.

Docela mi připadlo, že nyní jsou Nekromorfové mnohem rychlejší než dříve, kdy se takto hbitě pohybovaly jen určité a méně rozšířené druhy. Podobně i zpočátku hry jsou základní Isaacovy zbraně, jako ten plazmový řezák, hodně slabé a s užším paprskem, než tomu bylo ve dvojce. Je to asi daň na oltář toho skládání a upravování vlastních zbraní, což je vlastně velká novinka třetího dílu. Pro mne je ale podstatné, že nejen skvěle vypadá, ale výborně se hraje na dva způsoby, občas leká, občas akčně kouká, ale co je hlavní, velmi baví. Pro mne s Assassin’s Creed asi nejkvalitnější herní série současnosti!