Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

prince.jpgTak jsem si včera stáhl demo staronového prince z Xbox Live Arcade a doslova po pár sekundách v první úrovni jsem si ihned koupil plnou verzi. Když jsem o princovi mluvil s několika lidmi, kteří hry jinak vůbec nehrají, prakticky všichni s nostalgií vzpomínali, jak originál hráli doma či ve škole. Ano, jak trefně poznamenal Honza Modrák na svém blogu, prince u nás hrál snad skoro každý. Jeho penetrace mezi uživateli byla obrovská.

A úplně stejně jako originální klasika mě učarovalo i nové provedení na Xbox 360. Celá hra od paty až po vlasy je prostě překrásná jak svojí grafikou, tak i prezentací. Stylové a úhledné nabídky ihned poté vystřídá nadšení z neskutečně fantastického provedení úrovní v duchu staré hry, ale v novém moderním hávu. Když jsem minule psal, že první recenzenti grafiku přirovnávají k "pískům času" ve 2D, měli úplnou pravdu. Dle mého názoru to je aktuálně nejhezčí XBLA hra co kdy vyšla.

Trošku jsem se ale musel poprat s ovládáním, které kombinuje tlačítka s analogovou páčkou, což mi hned nešlo do krve. Hodně si pletu namapování tlačítek, přece jen na klávesnici to je úplně něco jiného. Nepamatuji si přesně skladbu jednotlivých úrovní a počet pastí, ale na první pohled je vše na svém místě i když jsou prý úrovně velmi drobně vylepšené o např. nové pasti. Těžko říct. Hodně viditelné jsou ale pomůcky pro hráče, jako svítící motýlek ukazující správnou cestu a nebo pomocné symboly na šlapacích panelech.

Výborné jsou také plně animované filmečky uvozující děj, i když jich není mnoho. O dalších dvou režimech jsem mluvil již minulém příspěvku, jinak je nový princ prakticky totožný s tím starým, včetně hodinového limitu na zachránění princezny. Jsem sám zvědav, jaké se objeví nejmenší časy na online žebříčcích. Jestli je tedy 800 MS bodů vysoká cena za hru, jejíž hlavní část dohrajete za jeden den, si musíte rozhodnout sami. Ale jedná se o remake původního prince, kterému to také nikdo nezazlíval.

Nový princ se tak jistě zařadí mezi nejoblíbenější, potažmo nejstahovanější tituly na XBLA. Právě skrze takovéto povedené historické předělávky vidím velkou budoucnost a konkurenční výhodu Xboxu oproti ostatním konzolím, protože Prince of Persia Classic není jedinou takto výborně omlazenou hrou v rámci XBLA. Je také zajímavé, že jej má na svědomí Gameloft, který prakticky počítačové a konzolové hry vůbec nedělá. Jeho hlavní doménou jsou javové hry pro mobily. Ostatně všechny prince na mobily vytvořil právě Gameloft.

Produktová stránka prince na xbox.com je zde