Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Mé dojmy z výstavy E3 ukončím poznatky z prezentací dvou zbývajících velkých hráčů, Nintenda a Sony. Nintendo je pro mě, jakožto spíše konzervativního hardcore (v tom smyslu přístupu k hraní) hráče trochu mimo zájem, už jen z toho důvodu, že na stejnou grafiku a prezentaci mám osvědčenou dvojici PSone/PS2 a na pohybové blbinky EyeToy kamerku s hrami. A to mi bohatě stačí. Ale vzhledem k nebývalé úspěšnosti nintenďáckých konzolí – mimochodem, která překvapila i mě – tohoto výrobce respektuji.

Určitě se těším na GoldenEye, zde bych si určitě tipnul, že to bude minimálně solidní gameska, ale překonat naprosto fenomenální 007: Everything or Nothing z PS2, což mám za svoji nejoblíbenější bondovku, bude určitě těžký oříšek. Trefou do černého jasně bude i nové kapesní Nintendo 3DS. Už jen z toho důvodu, že technologická vyspělost oproti DSku jistě nechá opět vyniknout stále velký zájem o kapesní konzole Nintenda, o němž si tak PSP může nadále nechat jen zdát. A pokud jako jediná konzole na trhu vytvoří byť i nic moc iluzi 3D bez použití obtěžujících brýlí, o náskok bude mít dobře postaráno.

V tom je mi ostatně sympatický Microsoft, který snad jako jediný v oboru spotřební elektroniky neplaší s třírozměrnými hračkami a v klidu čeká, jak se to všechno vyvine. Osobně poplach kolem 3D považuji spíše jen za takovou berličku, aby se mohli výrobci elektroniky vůbec čeho chytnout. Však s nepraktickými brýlemi, chabou iluzí mimo nativní 3D zdroje a řádně sníženým jasem oproti normálnímu obrázku, mě to moc nepřesvědčilo ani v kině, kde jsou takovéto efekty snad ještě více patrné. No, a ještě si k tomu kupovat novou a drahou telku, když jsem s tou současnou tolik spokojený…

Po pravdě, podobný počin od nVidie na PC se ostatně moc neprosadil a na konzole to bude zřejmě taktéž dlouhá doba, než si to vezme větší část hráčů za své. V současnosti, kdy nové konzole ani neutáhnou kupř. celý startovní rošt v závodu, mi přijde laborování s 3D dosti mimo mísu. Raději bych se přimlouval za důkladné využití výkonu na klasické hry, kde jsou stále velké mezery.

Ani Move na mě žádný dojem neudělal, stejně jako u microsoftího Kinectu,  je to jasná vykrádačka úspěšného Nintenda, byť pomocí modernějších technologií. Nemůžu si pomoct, ale za těmi pohybovými humbuky vidím jen patolízalství, kdy dva výrobci závidí tomu třetímu jeho skvělý nápad s pohybem před obrazovkou. Asi stejně, jako kdysi Sony tvrdila, že vibrace jsou na nic a pak je se staženým ocasem znovu přivedla na scénu.

Nicméně v jednom má Move oproti Kinectu podle mého navrch. A tím je již ohlášená podpora i pro klasické hardcore tituly, jako jsou Killzone 3, Socom, nebo Heavy Rain. V tom jsem docela zvědavý, jestli se z toho stane opravdu při ovládání praktická a vítaná, neb osvěžující věc, nebo jen doplněk k ničemu, jako je náklánění PS3 ovladače u většiny her. No, nechám se překvapit.