Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

agent intercept banner

 

Dnes už je skoro mrtvý, ale já ještě živě pamatuji na žánr, no, ani ne tak závodních arkád, jako spíše bojových, v nichž jezdíte nějakým vozidlem, kupř. s motorkou, autem, člunem, letadlem či raketkou. Většinou jedete automaticky, přičemž obyčejně lze drobně zpomalovat nebo zrychlovat, ale hlavně sbíráte různé zbraně a pasti, kterými se pak kolem sebe oháníte při přestřelkách a soubojích s podobně drandícími nepřáteli. Agent Intercept je aktuálním zástupcem tohoto druhu jako arkádová akční a bojová automobilová hra z vrchního šikmého 3D pohledu. V angličtině se tomuto žánru říká top-down racing arcade a jeho průkopníkem je kdysi oblíbená a slavná herní série Spy Hunter.

Její první díl vyšel na celou řádku platforem již v roce 1983 a do roku 2012 vzniklo osm unikátních titulů + nějaké ty kompilace. Agent Intercept je ale inspirovaný a podobný jinému a daleko méně povedenému produktu. Celkově sedmnácté licencované herní bondovce 007: Racing, což byla automobilová arkáda z roku 2000, kterou si nechali vyrobit Electronic Arts exkluzivně pro PlayStation v roce 2000. Ve hře Agent Intercept jste také špičkovým agentem-řidičem, přičemž za volantem ozbrojeného a transformovatelného sporťáku (na rozdíl od 007: Racing je zde automobil jen jediný) bojujete proti mezinárodní teroristické organizaci CLAW úplně stejně jako kterýkoli James Bond ve hrách i ve filmech.

 

  • Platforma: PC (hráno), Apple Arcade
  • Datum vydání: 16. 6. 2021 (PC)
  • Výrobce: PikPok (Nový Zéland)
  • Vydavatel: PikPok (Nový Zéland)
  • Žánr: akční automobilová arkáda
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: ne
  • Dat ke stažení: 1,6 GB (PC)
  • Herní doba: 5-6 hodin
  • Přístupnost: neomezena
  • Prodejní verze: digitální (PC Steam)
  • Cena: od 430,- (Steam)

 

Agent Intercept je Bond bez licence

Agent Intercept ovšem jako jednodušší a menší hra nezávislého studia PikPok z Nového Zélandu, jež má kolem padesáti pracovníků, samozřejmě nedisponuje žádnou filmovou ani hračkářskou licencí, což ale vůbec nevadí. Nejdůležitější tu je váš technologicky špičkový sporťák, ve tvarech inspirovaný legendami Lamborghini Miura a Ford GT40. Disponuje nitrem, které se rychleji dobíjí smykováním v zatáčkách, kulomety, lasery i řízenými střelami, ale hlavně se umí transformovat do podoby motorového člunu, sněžného skútru, terénního vozu a proudového letadla. V příběhové kampani se musíte jako poslední výspa agentury postavit hordám teroristů, kteří ale nejsou nijak tvrdým oříškem.

Agent Intercept je totiž přístupnou hrou, určenou i pro mladší publikum, takže v ní nikdo neumře (viditelně myslím, neviditelně ano) a není ani nijak náročná na reflexy a ovládání. Sporťák jede automaticky relativně nízkou a zvládnutelnou rychlostí, přičemž mantinely, překážky a okraje sice uberou něco z odolnosti vozu zvaného Spectre, ale jinak vás jen drobně zbrzdí, ale nezastaví. Je ale škoda, že tu nemůžete alespoň trochu zabrzdit, kupř. když se chcete dostat zpět za předjetého nepřítele. A zrychlit lze pouze tím nitrem. Ovládání nejlépe na ovladači je přesné a pohodlné, takže i méně schopní, kteří obecně nejsou s to vozidla uřídit ve vysokých rychlostech, tu nebudou mít žádné potíže.

 

 

Vaším úkolem je pelášit vpřed, protože u finálního úkolu mise máte většinou sice benevolentní časový limit, ale když se nebudete loudat, budete mít na konečný úder trochu více času bez stresování jestli to stihnete. Takže s autíčkem pohodlně drandíte po moc pěkně vymodelované a barevné utíkající krajině ve stylové low-poly grafice, načež se kolem vás neustále rojí nepřátelé ve svých povozech, ponejvíce v nelicencované obdobě Jeepu Wrangler. Likvidovat je můžete obyčejným takedownem, tedy ťukancem, kdy nejpozději po dvou nárazech vybuchnou, případně na cestě přejedete nějaký power-up, který vám dočasně dodá zmíněné zbraně jako kulomety, laserové kanony či řízené střely.

Opět kvůli přístupnosti se hlavňové zbraně zaměřují automaticky, stejně jako střely, pro něž není problém zatočit či sledovat cíle i bez přímé viditelnosti. Na můj vkus je Agent Intercept snad až moc jednoduchou hrou, ale zase díky tomu rychle odsýpá, nehrozí vám nikde žádný zásek a můžete si plně vychutnávat plynulou jízdu a perfektní drifty, jaké není vůbec obtížné vykrucovat! Příběhová kampaň je rozdělena na tři kapitoly, kdy každá nabízí pět kratších misí. Jak jsem psal, že Agent Intercept je spíše nenáročnou hrou, tak to platí pro hlavní úkoly mise, kdy máte obyčejně určitou dobu jízdy odolávat a likvidovat desítky nohsledů, abyste na konci mise zničili nějaký větší cíl.

 

 

Agent Intercept na 100 % už výzva je

V každé misi máte na splnění pět úkolů, tedy pět výzev, přičemž za jeden průchod pravděpodobně nesplníte dostatečný počet těchto zadání, aby se vám rovnou odemkla pátá a finální mise každé kapitoly. A pokud jste perfekcionisté a chcete mít každou úroveň splněnou na 100 %, v tom případě už se docela zapotíte. Splnit všechny výzvy v misi už není zdaleka tak jednoduché, jako ji prostě jen dokončit. Potřebujete kupř. nadriftovat určitou vzdálenost, přičemž vhodných zatáček zase není mnoho, nebo zlikvidovat ťukanci daný počet nepřátel, případně jen překonat určité celkové skóre.

Zde tak již budete některé mise opakovat, ať už pro splnění všech zadání, nebo jen proto, abyste měli dostatečný počet úspěchů pro odemčení finální a nejdelší mise v každé kapitole. Nicméně z mých zkušeností stačí zopáknout jednu, dvě mise pouze jedenkrát a pak máte finálku odemčenou. Pokud se spokojíte jen s plněním hlavního cíle mise (ten prakticky nejde v prvním pokusu nesplnit), pak vám každá z kapitol zabere jen kolem půlhodiny, takže s nějakým opáčkem celou kampaní prosvištíte ani ne za tři hodiny. Naštěstí autoři dodali ještě další obsah v podobě dalšího balíku dvanácti vedlejších misí, což jsou vlastně podobné úrovně, jen bez toho propojení příběhem jako v kampani.

 

 

Kromě toho si pak každou jednu misi můžete zajíždět jako časovku a porovnávat si své výkony s online žebříčky. I tak ale ve hře celkově ve všech režimech asi nepřekročíte nějakých pět až šest hodin. Kratší herní doba je z mého pohledu asi jedinou velkou výtkou, přestože současná cenovka cca 430,- je relativně akceptovatelná. Na „papíře” to takhle asi není tak patrné, ale i když hra vozidlo sama pohání, je jízda i likvidace nepřátelských teroristů solidní zábava a dobrá odreagovávačka na těch několik hodin. Navíc jsou některé mise dramaturgicky skvěle vymyšlené, např. jízda po startující obří raketě, kdy se vyhýbáte jejím odlamovaným křidélkům a krycím plechům, je výborný nápad!

A velmi často i v jedné misi neustále střídáte různé formy vašeho auta od sporťáku přes člun až po letadlo, přičemž čelíte taktéž výrazným nepřátelským strojům jako např. bitevnímu vrtulníku, obřímu létajícímu robo-škorpiónovi nebo velké nukleární balistické ponorce. A to vše ve výrazně pastelové a plynulé grafice, jež zaujme svéráznou a bohužel i jedinou kamerou, umístěnou do nízké výšky nad zadní roh vozidla. Pohled zpoza autíčka není možný, ale i ta boční kamera ničemu nevadí a stále vidíte dobře vpřed, abyste mohli reagovat na překážky před vámi. Kvituji i možnost podrobného nastavení a snížení obtížnosti, kdy si např. lze prodloužit všechny časové limity a i dialogy s titulky můžete pozastavit pro lepší porozumění.

 

 

Autoři Agent Intercept vyvíjeli necelé tři roky. Finální střihová scéna si nechává prostor pro možné pokračování, tak se možná časem dočkáme druhého dílu. Každopádně Agent Intercept ukazuje, že i ve zjednodušeném podání lze vyrobit zábavnou, pohlednou a zajímavou automobilovou arkádu, která s prstem v nose porazí tragického konkurenta Fast & Furious Crossroads, jehož jsem také recenzoval. Přitom herní Rychle a zběsile vyvíjel daleko zkušenější tým s neporovnatelným rozpočtem! A v Agentovi jsem se taktéž zabavil lépe než u aktuálních Hot Wheels, byť ty nejsou úplně stejný žánr. Pokud vám nevadí jediný náhled a samočinná jízda bez zastávek, rychlovka Agent Intercept je jinak důstojným zástupcem vymírajícího žánru.

 

Hodnocení GamesBlogu: 7/10