Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Roller Champions ban

 

Staré mezoamerické kultury, jako např. indiánské kmeny Aztéků či Mayů, hrály několik typů míčových her podobných naší košíkové a fotbalu. Jednou z nejrozšířenějších byla hra Tlachtli, kdy se dvě družstva snažila dopravit míč tělem (ale nikoli rukama či nohama!) do malého a vysoko umístěného kruhu na zdi. Nyní se pro ni používá novější označení Pelota. Krásně zachovalé hřiště na Tlachtli si můžete prohlédnout např. v pozůstatcích známého mayského města Chichén Itzá na mexickém poloostrově Yucatán. A právě u tohoto sportu se montrealská pobočka Ubisoftu inspirovala pro svoji novou bezplatnou hru Roller Champions. Tento sport se ale neodehrává v hluboké minulosti, nýbrž v blízké budoucnosti roku 2029, v němž proti sobě výhradně soupeří dvě tříčlenná družstva bruslařů.

Arény mají vysoké průhledné okraje z plexiskla a jsou to klopené oválné stadiony podobné současným velodromům, na jejichž jedné straně je vysoko umístěna společná branka ve formě kruhu. Úkolem vaším i vašeho týmu je zajistit a udržet míč, ujet s ním dokolečka minimálně jedno celé kolo, načež se vám pak otevře brankový kruh. Vhozením míče do tohoto kruhu získáte gól a branku. Kruh vždy patří tomu týmu, jenž zrovna nedrží míč, ale stále platí, že aby mohl nějaký tým vůbec na kruh vystřelit, potřebuje vždy projet minimálně to jedno celé kolo v jednom směru podél oválu. Roller Champions je tedy sportovní multiplayerová týmová online hra kategorie free to play, která je určena pro hru více hráčů a kromě tréninku s AI či bez AI, žádné další plnohodnotnější herní režimy pro jednoho hráče nemá.

 

 

Současná uzavřená alfa verze, kterou jsem si mohl zahrát, je obsahově ještě dost střídmá, když nabízí trojici obvyklých herních režimů (trénink, trénink s AI, rychlý zápas). Když se do zápasu přihlásíte sami, hra vám ráda dodá zbytek týmu, ale v takovýchto případech je hra šíleně nudná, protože když se neznáte, spoluhráči vůbec nenahrávají a snaží se hrát pouze sami na sebe. Takže pokud k sobě nemáte dva další parťáky, tak si stahovat Roller Champions nemá vůbec žádný význam. Jasný odkaz na mexickou historii dokládají rovnou dvě arény, kdy je jedna pro ostré zápasy umístěna přímo na úpatí Kukulkánovy pyramidy v Chichén Itzá a ta druhá tréninková na mexické pobřeží. Hra má ambice oslovit širokou škálu hráčů, takže disponuje velmi triviálním ovládáním.

K dispozici máte u svého bruslaře zrychlení, skok, bodyček, přihrávku a samozřejmě střelbu, při níž je ale v tom pohybu klidně i přes 50 km/h docela těžké držením tlačítka oblouček křivky hodu dobře umístit do kruhu a přesně vystřelit. Správně byste si v týmu měli odstavovat soupeře, protože po přesném bodyčeku se obránce chvíli sbírá ze země, takticky si přihrávat a střílet z dobrých pozic. To by chtěli sami vývojáři, ale jak to tak reálně bývá, dost často je zápas prostě jeden chaotický mišmaš, kdy spoluhráči málokdy opravdu spolupracují a spíše si každý honí své triko. Možnosti přizpůsobení vlastního bruslaře jsou zatím hodně stručné, však později jistě dorazí placené kosmetické přídavky, na nichž bude hra vydělávat.

 

 

Každopádně mi přijde, že tento druh sportu je oproti fotbalu, hokeji nebo basketbalu daleko nudnější a v současné podobě hra zabaví jen na pár zápasů, pak už začne být hodně stereotypní. Zápasy ve stále stejných arénách jsou všechny prakticky jak přes kopírák a tak kroužení kolem dokola se po čase stane dosti nudným. Navíc je titul stále plný velkých nedodělků, zmínil bych např. nekonečné nahrávání, záseky přímo na nahrávacích obrazovkách, zamrznuté menu, případně nejde vůbec spustit. Jako darovanému koni na zuby nekoukej a Roller Champions je v jádru bezplatná hra, ale přijde mi, že nemá moc co atraktivního nabídnout i za nulovou cenovku. Jako chvilkové odreagování s přáteli, proč ne, ale na delší hraní zaujmout neumí. Což pozdější širší obsah arén, možnosti přizpůsobení hráčů a nových pohybů asi nezmění. Do dalších beta verzí se zdarma registrujte ZDE.