Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

oblivion.jpgJemně navážu na svůj první článek o tomto aktuálním RPG, který najdete zde. Nemá cenu zde psát podrobně o hře, protože jsou toho média ostatně plná, ale spíše se zaměřím na pár vlastností, které si dle mého názoru zaslouží zmínku. Při hraní nového Tomb Raidera jsem si totiž uvědomil, že dnešní herní nabídka se stále více a více soustřeďuje na pokrytí co nejširší masy hráčů. A nemyslím tím jen široký žánrový záběr, ale někdy až přílišné upravení vlastností hry tak, aby si ji bez problémů zahrálo co nejvíce hráčů. U Lary je to každopádně velmi nízká obtížnost i na vyšší nastavení této hodnoty.

Nu a Oblivion toto zaměření jen potvrzuje. Přeci jenom od Morrowindu ho dělí dost propastný rozdíl složitosti a většího důrazu na rpg prvky. Oblivion je tak daleko více akční, má jednodušší souboje a vůbec zdejší život není tak náročný na pochopení, jako tomu bylo u předešlých dílů řady Elder Scrolls. Je to právě tím, aby se tvůrci zaměřili na co největší počet potencionálních hráčů a takto samozřejmě vydělali více peněz.

Pro někoho to může znamenat jisté zklamání, ale bohužel, či bohudík to většina mainstreamových hráčů přijímá s povděkem. A mě osobně to u Oblivionu nevadí, vlastně mě to přivedlo na cestu k této hře, bo nejsem žádný velký „erpégéista“. Pravda, v poličce se mi poflakuje celá série Final Fantasy od sedmičky na PSone až k desítce z PS2, ovšem tyto části mé sbírky jsem snad ani nespustil. Vím, jsem trubec, že nechávám tyto klenoty zahálet, ale jednou (v důchodu:-) je do svých dvou PSone jistě vložím.

Nicméně nevím jak dlouho mi Oblivion v mechanice mého počítače vydrží, protože na vrátky Evropy již pomalu ťuká další exkluzivní rpg a tím je Dragon Quest VIII. Toto monumentální rpg jak jinak z japonské líhně disponuje tak neskutečně krásným pohádkově kresleným prostředím, že jsem nic tak impresivního snad na Playstation ani neviděl. Krátce jsem nedávno okusil NTSC verzi a jak jsem již uvedl, i když nepatřím mezi rpg vyznavače- spíše naopak, zdejší svět mě uzemnil ještě více než ten oblivionský. Každopádně v současné době a blízké budoucnosti čeká tento žánr malá revoluce, protože na trh budou uvedena mnohá kvalitní díla zejména z japonské školy, která jak na PC, tak i na konzolích znovu vrátí ty nekonečné časy nadpozemské hratelnosti čítající desítky hodin.