Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Do mého vkusu se nikdo nedokázal tak pěkně vejít, jako druhý díl historického zabijáka, který jsem právě dokončil na 100%. To mi zabralo o hodně více než 30 hodin, přitom hlavní dějová linka dvě třetiny tohoto času, ukazujícího na výbornou trvanlivost, i když je hra striktně pro jednoho hráče. Při tom všem jsem nachodil skoro 200 kilometrů a 15x se zabil.

Naopak já jsem sprovodil ze světa přes 650 nekalých duší. Nalezl jsem po věžích 7 výškových kilometrů a na koni vycválal 25 kilometrů. Gondolu jsem ani nepotřeboval, když jsem vypádloval pouhé 2 kilometry. I díky oficiálnímu průvodci s krásnými mapami a 32 stránkami jinde nepublikovaných skic a zákulisních informací, jsem si celou hru znamenitě užil.

Na konci roku jsem tak zažíval již dlouho nepoznanou nirvánu hráčského zaujetí, však mě Assassin’s Creed II prakticky po celou dobu hraní hlavních i vedlejších misí vůbec nepustil. I přes rozlehlé otevřené lokace a otevřené sandboxové pojetí hratelnosti totiž dokázali v Ubisoftu postavit na těchto základech vynikající příběh s dramatickou zápletkou. Je vidět, že když se chce, tak to jde i takto, a ne jen s pomocí pomůcky tvrdého skriptování a omezeného postupu jako kupř. v Modern Warfare 2.

 

 

Byť toto Call of Duty má samozřejmě díky těmto berličkám ještě daleko více dechberoucích událostí než zabiják Ezio. Do třetího dílu této série se tak moc těším na vychytání toho minima drobných chybek, v čele s nemožností přeskakovat filmové sekvence a jen naoko simulovaným životem na ulicích, který prohlédnete, pokud se na delší dobu zastavíte, nebo budete stopovat libovolný kompars. Ale to jsou tak malé pihy, že si jich žádný znalec herní krásy skoro ani nevšimne.

Však jsem vůbec poprvé na Eurogameru vytáhl absolutní známku pro testovanou PS3 verzi, a k mému 100% doporučení vás k nákupu a hraní jistě zvyklá i dovoz oficiální tištěné příručky a mimo review verzi ještě následná koupě sběratelského xboxového balení s krásnou figurkou Ezia. Hned až bude čas, tak si celé dobrodružství střihnu ještě jednou.

A na základě fantasticky vymodelovaných renesančních Benátek, Florencie a Forli se příští rok hned na jaře minimálně do Florencie vydám, abych si jí osahal na vlastní kůži a pokecal s mladým Leonardem da Vincim o pokroku ve vědě a umění za ta dlouhá léta. Jsem tak zvědavý, jakou dobu a lokace nám Ubisoft nabídne do třetice, ale vzhledem k historii Templářů a Asasínů bych si tipl, že to o moc mladší doba asi nebude.