Ani na serveru IGN nebývá zas tak často zvykem udělovat plné hodnocení 10/10, i když je tento gigantický zábavní webový podnik znám svojí menší přísností. A právě xboxová i pc verze Bioshocku dostaly obě bez mála nejvyšší možné vyznamenání, tedy 9,7/10. Co tedy dvojice recenzí Bioshocku chválí a je na něm i něco mušek? I když je prý Bioshock poměrně tradiční 3D střílečka se svými zákonitostmi, i přesto nabízí tolik skvěle provedených prvků, že to hru vynáší skoro do nebes.
Hrdinova cesta je tak veskrze přímá, ale zdejší linearita vůbec nevadí a při hraní si jí ani moc nevšimnete. Hlavním úkolem má být záhada podmořského města, tedy proč se to všechno zvrtlo a proč se jeho stvořitel chová tak velmi podivně. Hra je také striktně určená pro jednoho hráče, protože online režim by bez příběhu a dějových zvratů ztratil mnoho z kouzla singlu. Hra je rozdělená do několika dílčích sekcí, které se vždy samostatně nahrávají. Každé této sekci pak přísluší vlastní armáda NPC postav, která je na osazenstvu dalších úrovní zcela nezávislá.
Každá střelná zbraň disponuje třemi druhy nábojů, přičemž každý z nich má zase jiný efekt při zásahu. Autoři také chválí výborné zakomponování plazmidů, tedy nadpřirozených schopností hlavního hrdiny. Dokonce jeden z nejsilnějších plazmidů dokáže ovládnout Big Daddyho a použít jej jako zbraň proti vašim nepřátelům. Pomocí telekineze je možné klást roztodivné pasti na protivníky a autoři zmiňují i skvělou featurku v podobě navádění kreatur proti jejich stejně postiženým spoluobčanům, podobně jako u Big Daddyho.
Právě používání a kombinování plazmidů je asi nejinovativnější věc v Bioshocku, když jinak je to vlastně řemeslně výtečná, ale standardní 3D střílečka. Výskyt přerostlých potápěčů Big Daddys je prý hodně častý, potkáte je v několika provedeních prakticky v každé části města. Na nejlehčí obtížnost ale nedokáží moc dlouho odolávat. Npřátelé se neustále respavnují i v dříve vyčištěných místnostech, ale zde to kupodivu nemá být na škodu, protože díky tomu máte stálý přísun objektů pro fotografování později nalezenou kamerou, která za dobré snímky vylepšuje dovednosti hlavního hrdiny.
Vaše postava ale fyzicky neexistuje. Stačí sklopit pohled na zem, kde není po vašich nohách ani památky. Konzolová verze také obsahuje malou berličku v podobě poloautomatického míření, jenž má eliminovat horší přesnost gamepadu oproti počítačové myši. Nepraktická v boji se ukázala výměna zbraní, kdy se vesměs musí vlézt do rolovací nabídky. Rychlá výměna zbraně prý není v probíhajícím boji moc funkční. Většina recenzentů se shoduje, že i když je Bioshock graficky vytříbený, tak na etalon Gears of War určitě nemá. Výcuc zakončím poznámkou o dlouhé životnosti, která má být kolem dvaceti hodin, což je na střílečku jistě doba skoro úctyhodná.
První českou recenzi s plakátem nabízí Oficiální Xbox Magazín, a na webu zase games.tiscali.cz.
http://360.unas.cz/index.php?modul=rec_zobraz.php?id=402