Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Od Electronic Arts jsem dostal také počítačovou verzi Dead Space, tudíž jsem hru ještě jednou zahrál, abych porovnal jednotlivé odlišnosti mezi počítačovou mutací a konzolovými verzemi. Po obsahové stránce je hra na všechny platformy naprosto shodná, což znamená i na pc stejné schéma ukládání přes speciální automaty na zdech. Tedy kdykoli uložit rozehranou partii nelze ani v počítačové mutaci. Všechny odlišnosti, na které jsem narazil, jsem shrnul do následujících řádků. Kromě počítačové verze jsem dokončil variantu pro PlayStation 3. Kdybych si měl vybrat, jaké verzi dám přednost, byla by to určitě jedna z konzolovek, a to zejména z níže uvedených důvodů:

Grafika
Počítačová verze nebyla vyvíjená jako primární, což je vidět i na grafickém kabátku. Grafika tak na počítači i na maximální nastavení při stejném rozlišení nedosahuje kvalit konzolových verzí. Některé textury lodi jsou hrubší, stejně jako skafandr hlavního hrdiny. Konzolové verze jsou uhlazenější a lépe pracují se světelnými efekty. Obraz na PC je ale přirozeně ostřejší.

Přehlednost
PC verze zobrazuje postavu hlavního hrdiny blíže obrazovce, což má za následek oproti konzolím méně místa pro výhled vpřed, protože záda postavy více zaclání pohled hlavně na levou stranu. To je patrné zejména u monitorů 4:3. V případě širokoúhlých zobrazovačů s vyššími nativními rozlišeními je diference minimální a výhled není skoro vůbec rušen.

Inventář a myš
Inventář a celé rozhraní HUDu, včetně zobrazení úkolů a mapy, je na konzolích přehlednější, protože je v poměru s rozsahem obrazu decentně zvětšený a písma jsou taktéž ostřejší. Hra pro pohyb v nabídkách podporuje jak ovladač, tak i kurzor myši.

Světlost
PC verze má obraz na standardní nastavení více světlejší, než je tomu u konzolovek, své si k tomu připisuje také výraznější jas LCD monitorů oproti televizím, na které se kouká z větší dálky. I v tmavých koutech tak může být dobře vidět, vlastní preferenci si lze nastavit posuvníkem při zapauzované hře. Já jsem na svém monitoru musel pro akurátní jas a vylepšení atmosféry snížit ve hře světlost na minimum (závisí na typu monitoru).

Ovládání
Dead Space pro PC je možné ovládat kombinací myši + klávesnice, nebo také joypadem, přičemž ten xboxový hra bere automaticky jako preferovaný. Tím pádem při jeho zapojení sama nastaví přiřazení tlačítek přesně jako je tomu na konzolích a joypad můžete okamžitě používat bez nutnosti manuálního výběru funkcí na tlačítka. Nicméně u ovladače si nemůžete navolit vlastní rozmístění funkcí, což je na klávesnici možné. Lze přitom najednou používat joypad i myš s klávesnicí.

Instalace a trofeje
PC hra vyžaduje zadání sériového čísla a po instalaci jej ověřuje online, tudíž je potřebné funkční internetové připojení. Při dalším spuštění hry už není internet vyžadován. Jediná herní odlišnost PC verze oproti konzolovým je absence achievementů a trofejí, jinak je ve všem ostatním po herní stránce hra zcela shodná.

Čeština
Hra obsahuje české titulky a manuál, ovšem titulky lze volitelně vypnout. Přeložené jsou i ovládací a navigační panely nad dveřmi a výtahy.

 


Dead Space jsem podrobněji rozebral ve svém minulém příspěvku zde, a velkou recenzi si přečtěte na Games Tiscali.