Poprvé jsem měl s Army of Two čest již ke konci minulého roku, kdy také měla hra původně vyjít. S předstihem jsem tenkrát dojel review kód a byl docela spokojen. Líbila se mi široce pojatá kooperace dvojice žoldáků, přičemž jste oba buď ovládali ve dvou s kamarádem ve splitcsreenu, nebo přes internet, popř. v singlu "vypomohla" tehdy hodně špatná a svéhlavá AI. Měl jsem do Next Levelu připravenou recenzi, ovšem doslova za pět minut dvanáct přišla zpráva o nečekaném odložení skorem již vylisované hry až na první čtvrtletí roku 2008.
Proto se recenze odložila ad acta s tím, že se vypustí těsně před vydáním hry. Ve své recenzi jsem kritizoval zmíněnou AI umělého kolegy, která přese všechny proklamace byla hodně špatná a tak byl postup v singlu díky tomu poměrně obtížný. Kolega si totiž mnohdy dělal co chtěl a i přes zákaz klidně naběhl mezi partu nepřátel, kteří ho v cuku letu rozstříleli na cucky. Hodně diskutovaný systém léčení, kdy jste napřed museli zraněného kolegu odtáhnout a pak skrze stereotypní mačkací minihry mu přikládat dámské tampony na bolístky, se stal již po několika úrovních doslova otravným.
Hlavně díky stálému umírání uměle řízeného kolegy byla poslední úroveň v sídle žoldácké agentury v Miami velice frustrující a obtížná. Nicméně velký potenciál hry zejména v oblasti kooperace se nedal zapřít. Docela jsem se divil, proč došlo nakonec k odkladu, protože i když byla hra obtížná v singlu, v kooperaci s živým parťákem se jednalo o neskutečnou zábavu. Nicméně dnes, kdy mám za sebou druhé dokončení hry, tentokráte z nové předělané verze hry, již vím, že se vydání neposunulo, jak se spekulovalo, kvůli předvánočnímu silnému lineupu a konkurenci na trhu, nicméně právě kvůli doladění rozporuplné AI a celkové obtížnosti.
Proto jsem taky svoji původní recenzi poměrně radikálně předělal a doplnil, což budete moci posoudit již z nového čísla Next Levelu. Rovněž tam naleznete tabulku s přehledem funkcí a věcí, co do hry nově přibyly, nebo byly upraveny, stejně jako seznam věcí, jenž se nakonec do hry nevešly, přitom ve starší verzi ještě byly přítomny. Nejvíce mě v tomto kontextu mrzí vypuštění řidičských misí, kdy jste sice jen po krátkou dobu řídili útočnou buginku Rangers (to bylo v úvodní misi v Somálsku) a podobně ovládali tank M1A1 Abrams, tuším že v jedné z Iráckých úrovní. Rozporuplný systém léčení byl zjednodušen, takže nyní již stačí držet jediné tlačítko několik sekund, kdy se kolega dá dohromady.
Nicméně to hlavní, tedy umělá inteligence se radikálně vylepšila, takže nyní v protikladu s původní verzi dokáže počítačem řízený kolega dokonce plno práce zastat úplně sám, což na nejnižší obtížnost značí kupodivu i souboje s bossy, které se mnohdy vyřeší skoro samy. Ruku v ruce s tím klesla i obtížnost v singleplayeru, takže nyní rozsah tří obtížností (nejvyšší není od začátku přístupná) vyhoví určitě každému. Zůstala ale hodně krátká herní doba, což značí, že na nejlehčí obtížnost, nebo v kooperaci s živým spoluhráčem dojedete kampaň již za 5-7 hodin. Díky nyní parádní AI je tak kooperace i v singlu opravdu znamenitá a v multiplayeru ještě lepší. Pozornosti také doporučuji první recenzi Martina Kallera na Tiscali.
Oficiální www stránka Army of Two je zde.
Čau Michale,možná se vracím ke staré záležitosti a potřeboval bych poradit ohledně propojení PS2 přes komponent na HDTV.Přečetl sem si tvůj článek s minulého roku,a taky jiné a byl sem nadšen že něco takového existuje přotože sem jak majitelem 50Hz televize ke které mám svůj PS2 připojený tak mamka nedávno koupila Samsung HDTV,Tak sem si řekl skusím to, přotože po propojení PS2 a HDTV scartem sem to okamžitě vypínal a zapojil zpátky na 50Hz.Koupil sem si teda komponentní kabel od Sony, a teda rapidní zlepšení sem neviděl,sice byly lepší barvy ale obraz byl stále rozmazaný a nemluvě o zubech na polygonech o dost větší.a to i při progresive scanu.Tak nevím jestli se to vyplatí jen na hry které mají rozlišení 1080i nebo 780p.A taky jestli nevíš kde se dají sehnat NTSC verze her s rozlišením 1080i.Dík za radu
HDTV Scart je omyl, něco takového neexistuje, protože tento kabel neumí zpracovat HDTV signál. No, obraz na PS2 bude vlastně rozmazaný furt, protože PS2 používá malá rozlišení, nicméně komponent by měl vylepšit a rozjasnit barvy a vymazat rušivé přechody mezi barvami, takže je obraz celkově ostřejší. Nicméně rozlišení ti nezvedne. Na mé tv je rozdíl oproti Scartu, nebo kompozitu hodně výrazný. Díky větší ostrosti jsou zuby vidět více, to je normální. Důležité je v menu konzole navolit u AV výstupu komponent, nikoli defaultní RGB. NTSC hry koupíš jedině v zámořských, nebo asijských e-shopech. 1080i podporují pouze GT4 a Touring Trophy, 720p neumí žádná hra, ale 480p už docela dost.
Nemyslel sem HDTV scart, to vím že je nesmysl,měl sem tam dát čárku,myslel propojení normálním scartem a HD televize.Až potom sem koupil komponent.Prakticky žadná hra na PS2 asi neeliminuje špatný antialiasing ani se to nedá vylepšit co?A co hry jako GT4 v 1080i sou už vyhlazenější?PS3 už vyhlazuje asi celoplošně nebo podobné jako u PS2?A co ten HDTV player, on dokáže i normální hru spustit v 1080i,když to rozlišení Tv podporuje,a pak je obraz ještě lepší?
Vyhlazování na PS2 nijak nejde zařídit. Ani hry v 1080i nejsou vyhlazenější, pouze mají jemnější grafiku. HDTV Player sice dokáže v 1080i spustit skoro cokoli, ale zase zmenší obraz, takže není přes celou obrazovku. Grafika je pak mnohem lepší, ale nefunguje to na 100% her.