Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Tak takovou parádu jsem opravdu nečekal. Právě jsem totiž dohrál X360 preview verzi akčního fantasy RPG Dragons Dogma od Capcomu a nemůžu se už dočkat, až tato hra na konci května vyjde. Už když jsem ji zběžně sledoval na gamescomu minulý rok, tak jsem si bručel pod vousy, že to nevypadá věru vůbec zle a mé dojmy z živého hraní to jen potvrdily. Já mám sice za sebou asi 3-4 hodiny úvodních kapitol hry, ale závidět mi nemusíte, protože příští týden vyjde hratelné demo, jež se od novinářské preview verze zas tak lišit nebude.

Navíc si v demu samozřejmě na startu zvolíte a přizpůsobíte vaši postavu, a tu si pak můžete přenést a rovnou nahrát i do případné plné verze, pokud si ji koupíte. Což je myslím dostatečná motivace pro všechny RPG fandy. Každopádně Dragons Dogma není žádná japonská fantaskní zběsilost, jak někomu mohou připadat třeba tituly Final Fantasy, ale více uvěřitelné středověké RPG šiknuté fantasy potvorami, v němž kromě vaší hlavní role jako obyčejného sedláka z vesnice, bude druhé housle hrát také obří kouzelný drak. Nejvíce na mne, tedy kromě naprosté svobody a velmi příjemné a rozmanité krajiny ve výborné grafice, zapůsobila dokonalá navigace a intuitivní ovládání, takže si tuto hru užijí nejen RPG kovaní profíci, ale i méně schopní či začínající hráči.

Máte tu jak přehlednou velkou mapu s několika náhledy a možností zadání navigačního bodu (waypointu), tak i minimapku v rohu obrazovky. V tom druhém zase na dynamickém piktogramu vždy vidíte, jaká, zejména bojová funkce a vlastnost je namapována na které tlačítko a můžete si také aktivovat bubliny se jmény a životem nejen u nepřátel, ale i u dalších členů vaší party, které ovládá výhradně AI. Nechybějí titulky, přehledný seznam questů s možností zaškrtnutí jednoho jako hlavního (pomocníci vás pak na vybraný quest navigují, radí a na mapce se k němu zvýrazní cesta), log se všemi rozhovory a dokonce také postupně narůstající kronika vašeho putování, to kdybyste ztratili nit, nebo se ke hře vrátili po delší době.

Však vidíte, této hry se není třeba bát, přitom se hraje znamenitě a hlavní prvek, tedy souboje na blízko, dálku a s kouzly (podle typu postavy, kterou si na začátku vyberete), působí velmi dobře, když vám spolubojovníci radí a také sami léčí, jestliže je potřeba. Je to zkrátka parádní klasika, takže sesmolíte vaši postavu, ve vaší rodné hroudě nasbíráte něco vybavení a vyjdete za brány vesnice v honbě za dalšími dobrodružstvími a hlavně trestnou výpravou za drakem, který vám ukradl srdce. Ano, hlavní hrdina je totiž vyvolený bojovník, jenž jako jediný dokáže draky porážet a jak vidno i přežít bez svého srdce v těle.

Dále tak můžete očekávat klasický mix putování v osamocení i s partou dalších pomocníků, prozkoumávání všeho možného, výlety do rozmanitých zemských krajů od podzemních jeskyní až po vrcholky hor, rozhovory, drobné úkoly pro pocestné a hlavně souboje s roztodivnými fantasy nepřáteli, jako jsou třeba goblini, orci, chiméry, medůzy, obři a další. Všechno to navíc parádně šlape, neviděl jsem ani jednu chybu či nedokonalost, vždy víte co dělat, svět vám leží u nohou svobodně otevřený a zdejší lokace jsou radost pohledět. Jakkoli jsem moc RPG za můj hráčský život nedohrál, neboť to vyloženě není můj šálek kávy, tak se na Dragons Dogma velmi těším a doufám, že se celá hra povede na výbornou, protože už nyní z ní doslova tryská obrovský potenciál nesmírně kvalitního RPG.

Pro další info se mrkněte na mé také nadšené preview na Eurogameru, nebo nalistujte oficiální web Dragons Dogma.