Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

god2.jpgDruhý Bůh války zřejmě již nastavil laťku vizuálních schopností PS2 na konečnou hodnotu, kterou již v následujícím "důchodovém období" asi už nic nepřekoná. Ano, i když Sony navenek tvrdí opak, materiálu pro PS2 postupně ubývá, když opravdu kvalitních titulů PS2 do budoucna nabídne poskrovnu.

Jenže God of War 2 to alespoň pro dnešek bohatě vynahrazuje, protože se nejen opět skvěle hraje doslova jedním dechem, ale designem a velkolepostí epických úrovní si nic nezadá ani s Gears of War. Starověké chrámy a obří monumenty s pozoruhodnými detaily, stejně jako záplava rozmanitých bossů také vesměs opravdu monstrózního vzrůstu nechává vyniknout prakticky bezchybnou grafiku, naprostý olymp schopností PS2, jenž asi nedosáhne žádná jiná konzole stejné generace.

Ano, God of War 2 (GoW2) je po právu podle mého mínění jasně nejhezčí hrou na první i druhé hrací stanici a když si odmyslím prašné stezky Motorstormu, tak co se designu prostředí týká, nemá konkurenci ani na Playstation 3. Jistě, druhý Bůh války nedisponuje extra vysokým rozlišením, ale to v jádru vůbec nevadí, protože to vynahrazuje geniální design a detailní úrovně, kterým může kupř. i chudé a jednoduché prostředí podobné mlátičky Genji jen tiše závidět.

Ani Final Fantasy XII ve mě nezanechalo takový dojem z virtuálního světa, jako druhý GoW2. Snad jen podobné pocity dokázalo navodit vynikající erpégéčko na starou dobrou PSone jménem Vagrant Story. Skvělou grafikou GoW2 podtrhuje samozřejmě širokoúhlé zobrazení, ale také podpora progresivního skenování, jenž má na barevnou hloubku a ostrost obrazu opravdu velmi čitelný vliv.

Tvůrci ale zašli ještě dál a nakonec do hry implementovali dokonce podporu vyššího rozlišení, konkrétně 640×488 bodů neprokládaně. Nicméně se původně obávali, že při tomto režimu se bude hra trhat, jenže k ničemu takovému nedošlo. Tento vylepšený obrazový režim tedy nelze jako neprokládané snímkování aktivovat z hlavní nabídky, nýbrž se spustí hned po startu média skrze zvláštní kombinaci tlačítek.

godhd.jpg

Podrobně o tom píše a onu kombinaci uvádí např. herní server Showbizz, kde tedy naleznete onu kouzelnou tlačítkovou kombinaci, která vám jako mávnutím kouzelného proutku znatelně vylepší obrázek. Vyšší rozlišení v kombinaci se širokoúhlým obrazem a aktivovaným progresivním skenem sice trošku ořízne boky obrazu, nicméně jinak vykouzlí jasně nejlepší vizuální dojem, který je PS2 vůbec schopna nabídnout.

Docela by mě zajímalo, jaký bude posun v kvalitě při propojení přes kompozit, nebo Scart, které nepodporují progresivní skenování, jenž již samo o sobě grafiku citelně vylepšuje. Pro šťouraly jen doplňuji, že uvedené fotky jsem pořídil sám (jsou i na Showbizzu), přičemž na které straně je to vylepšené rozlišení asi nemusím uvádět… 🙂

Oficiální www stránka God of War 2 je zde.