Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Pokud jste stejně jako já sledovali na kanálu DSF tradiční podnik 24 hodin Nürburgringu, jistě vám neušlo, že jedním z největších sponzorů, spolu s ADACem a pojišťovnou Zurich, bylo Sony skrze svojí  řadu Gran Turismo. Není to nic neobvyklého, však např. konkurenční titul Forza Motorsport 2 (Microsoft) již dlouho podporuje tovární tým Peugeot v evropské vytrvalostní sérii Le Mans.

Sony to ovšem pojala šalamounsky. Jak známo zatím v rámci GT5 vyšel pouze ořezaný prolog a ani ten zatím Severní smyčku Nürburgringu, kde se vytrvalostní závod jezdí, neobsahuje. Nicméně jak uvádí herní média včetně např. Tiscali, trať se zřejmě objeví jako stažitelný balíček právě do GT5. Někde píšou i o tom, že GT 5 Prologue vyjde v reedici s novým okruhem.

Takže naposledy se Nürburgring ukázal ve čtvrtém díle, ale na ten by byla reklama (cedule kolem trati a polepky na všech autech v závodu) jako bakšiš za sponzoring asi zbytečná. Sony si tedy nechala vytisknout pouze stručné “Gran Turismo” bez příslušnosti k nějakým dílům, jako takovou propagaci vlastně celé série. Však si také Kazunori Yamauchi z Polyphony Digital užil privilegia předávání cen vítězům po závodě.

ps3nurburgring.jpg

 Přímo v diváckých zónách na okruhu Sony nainstalovala stánky s konzolemi PS3, kde prezentovala Gran Turismo 5 ve speciální promo verzi s virtuálním severním okruhem pod hradem Nürburg, včetně maskota v podání “obrandovaného” Audi TT Coupé první generace. Perlička na závěr: do závodu bylo přihlášeno neskutečných 230 vozů. Takové množství se vejde opravdu jen na více než dvacetikilometrovou Nordschleife…

Pěkné video snímané na LCD televizi z Nürburgringu v GT5 Prologue: