Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

lonewolflogoUž to před nějakou dobou prosáklo, ale nyní o sobě tvůrci z nového italského studia Forge Reply z Milána dávají vědět, neb se snaží oslovit se svojí připravovanou hrou Lone Wolf nějakého distributora. Lone Wolf (tedy osamělý vlk) je asi nejslavnější série tzv. gamebooků, tedy knížek, v nichž si sami volíte skrze odkazy na různé stránky směr vašeho dalšího dobrodružství. A Lone Wolf je řada zcela nejúspěšnějších gamebooků na světě, když byla přeložena do 32 jazyků včetně našeho a prodala zatím přes 15 milionu výtisků po celém světě. 

Já osobně mám tyto knihy hodně rád, doma mám kompletní českou edici, a tak jsem vyvinul soukromou iniciativu a domluvil si rozhovor na Gamescomu s komunikačním manažerem studia Albertem Bellim. Ten neúnavně obcházel všechny možné distributory a snažil se domluvit nějakou spolupráci. V tom pomáhala i přítomnost samotného autora Joe Devera, kterého jsem ale na Gamescomu prošvihl. Každopádně v tuto chvíli nemají tvůrci prakticky ještě nic v ruce, až na koncept, výtvarný nápad hry a teaser trailer, všechno na základě originální licence autora, který má na hře velice úzce spolupracovat.

Žánrově má být hra akční RPG zhruba ve stylu Zaklínače, inspiraci tvůrci hledají (a ještě se tím chlubí) i u série Castlevania a dokonce i u Batmana. V plánu je vydání na PC (primární platforma), PS3 a X360, hra by měla vyjít v průběhu roku 2013. Je ovšem otázkou, jestli na tento smělý projekt tvůrci vůbec seženou producenta, když mají v tuto chvíli pouze plnou hlavu nápadů a svolení spisovatele. Každopádně do hry chtějí zakomponovat dosti rozsáhlý bojový systém v reálném čase se zásahovými zónami, několika typy lehkých i těžkých útoků a rozmanitými zbraněmi. Samozřejmě nemají chybět síly Kai, tedy něco na způsob kouzlení, což bude záviset na aktuálním levelu postavy dle tradičních RPG měřítek.

Teaser trailer

Přitom příběh má volně kopírovat celé universum Magnamundu, kde se gamebooky odehrávají. Takže úvod hry vás zastihne na sběru dříví mimo klášter Kai, přesně jak obsahuje první gamebook. A dál už se právě RPG systém dobře hodí na rozvoj postavy skrze různá dobrodružství Lone Wolfa velmi podobně, jako se rozvíjí vaše postava při hraní dalších a dalších dílů knižní předlohy. A z knih si má hra vypůjčit také různé možnosti směřování vaší postavy a volbu z několika cest vpřed. Takže přijdete na rozcestí (kameru bych tipl z pohledu třetí osoby) a můžete se vydat různými směry, kde vás vždy potká něco jiného. V rozhodování vám pomůže i Kai disciplína Šestého smyslu, která vám poradí, kde se skrývá nebezpečný netvor, nebo kde je čistá cesta.

Podle Belliho bude v soubojích nejvíce záležet na správném načasování výpadů a finální dodělávky chtějí vytvořit formou quick time eventů. Počítá se se souboji s bosáky, ale prostředí asi nebude zcela otevřené, neb si svázání s knižním příběhem žádá vložení cesty do lineárního dobrodružství, ovšem s několika různými stezkami vpřed, jak už jsem nastínil výše. Mno, abych řekl pravdu, tak se sice na hru Lone Wolfa těším, ale moc tomu projektu nevěřím, protože tvůrci nemají zatím vůbec nic hmatatelného v ruce a o nějaký zkušený tým také nejde. Jediným trumfem tak může být pouze zaštítění proslulým spisovatelem a jeho podíl na tvorbě hry. No, uvidíme, jak se to nakonec vyvine, každopádně takový Assassin’s Creed v kůži Lone Wolfa by mohlo být jářku pěkné dobrodružství, ne?

Další informace o gameboocích Lone Wolfa najdete zde, nové vydání gamebooků v češtině se plánuje tady a všechny knížky v angličtiě si může zahrát a stáhnout zde.

Oficiální teaser stránka hry je pak tady.