Druhý DiRT Rally 2.0 vyšel zhruba 3 roky po svém předchůdci, kterým se britský vydavatelský a vývojářský dům Codemasters vrátil ke klasickému a dospělému pojetí rallye, jež v jeho podání skončilo posledním titulem Colin McRae Rally 2005, vydaném před 15 lety. Následující série DiRT už byla a je podstatně více pouťová, protože bývala střižena na míru zámořskému publiku. Každopádně spolu s řadou WRC, potažmo sérií V-Rally, o které se nyní stará francouzský KT Racing (dříve Kylotonn), je DiRT už jediná rallye hra, která přežila až do současnosti.
Já ještě pamatuji starší série a tituly jako Rally Championship, Mobil 1 Rally Championship, Pro Rally, RalliSport Challenge, Rally Trophy, samozřejmě adorovaný Richard Burns Rally, Sega Rally, WRC od Evolution Studios, či Xpand Rally od našich sousedů z Polska. Rallye ve hrách má vskutku bohatou historii, ale většina z ní už je dávnou pasé. Ono je vůbec ve hvězdách, jak to s dalšími díly DiRTu Rally vůbec bude, protože člověk, který si tuto odbočku na vedení Codemasters vydupal a vypiplal, ředitel vývoje Paul Coleman, nedávno ze studia odešel, aby se věnoval nové výzvě v podobě mobilních her, tentokráte v Srbsku.
Nový DiRT Rally 2.0 je každopádně opět velmi reálný a výtečný rallye a rallycrossový simulátor, který ukazuje, že když v Codemasters chtějí, dokážou vytvořit i mnohem složitější titul se špičkovou fyzikou, než je jejich hlavní tažný kůň v podobě arkádového DiRTu. Moji podrobnou recenzi se spoustou zákulisních informací si přečtěte na Zingu, dal jsem 8/10, i když jsem měl sto chutí známku ještě o bodík snížit, protože hra je doslova prolezlá dnešními nešvary, o nichž jsem zrovínka nedávno psal v tomto příspěvku. Nakonec parádní pocit z jízdy převládl.
Nutnost zbytečného online připojení i pro offline jízdní režimy či uměle vybrakovaný obsah, který tvůrci zpoplatní jako budoucí stahovatelné přídavky, jsou jen malým příkladem, jenž mě u jinak řemeslně kvalitní hry opravdu štve. Z mého pohledu byl herní trh před nějakými deseti-dvaceti lety mnohem lepší a pro hráče příznivější, než je tomu dnes, kdy jsou vydavatelé šíleně nenažraní a výrobci zase neumí vydat 100% hotový produkt.
Hodnocení GamesBlogu: 8/10
Nejnovější komentáře: