Dnes jsem si zahrál čerstvě vypuštěné xboxové demo již pátého dílu osvědčené hororové klasiky a i když jsem nebyl zklamán, na téměř bezchybnou čtyřku, ze které jsem byl nadšen, asi mít nebude. Sice je kvůli velmi malé velikosti hratelné ukázky předčasné dělat nějaké závěry, ale již po pár okamžicích mě hra rozhodně tolik nechytla jako minulý díl.
Demo nabízí dvojici různých úrovní. První Public Asembly se odehrává na vesnickém tržišti, zamořeném obrovským množstvím zombíků. Jelikož se vytrvale obnovují a lezou na plac ze všech stran, není snad ani možné je všechny zlikvidovat, takže máte za úkol prostě nějakou dobu přežít, než vám vrtulník otevře zablokovaná vrata k další cestě. V tomto okamžiku po několika minutách tato úroveň končí.
Defaultní ovládání zůstalo prakticky stejné, co v minulém dílu, takže harcovníci série budou okamžitě doma a to prosím včetně stále prapodivně fungující kamery. Nicméně naštěstí si můžete vybrat i z dalších tří konfigurací tlačítek, přičemž některé evokují klasické ovládání 3D her na joypadu, takže s řízením postav by snad neměl mít ani úplný nováček problém. Pokud vám padne do noty alespoň jedno z dalších nastavení mimo styl RE4, postavička se vodí o něco lépe, než minule.
Poté se najednou i kamera pohne celkem svobodně, ale stejně bych výhled ještě zpřehlednil. Takto je díky kameře za zády stále trošku omezený. Stejně je ale na můj vkus ovládání i po páté takové těžkopádné, naví při míření ani nabíjení se nemůžete pohybovat, což je docela škoda. In-game tutoriál se válí po okolí v podobě útržků papíru, to je zajímavé pojetí, ale hlavně, že titule nechybí. Ve čtyřce jste mohli za zabité protivníky vylepšovat své skóre, nyní si ho budete moci také porovnat v online žebříčcích na internetu.
Prostředí tržiště s desítkami protivníků za bílého dne ale zcela postrádá prvek napětí či strachu, za což může i vaše věrná průvodkyně Sheva Alomar, toho času také členka speciálního týmu BSAA, který byl v Africe vysazen, aby prozkoumal zdejší virové anomálie. Ve dvojici, když máte ženštinu stále za zadkem, je prostě atmosféra mnohem menší, než dříve. Proto asi rezignuji na samostatný pochod a v plné hře zvolím raději kooperaci s živým parťákem. V tom bude určitě lepší zábava, než ve spolupráci s poměrně funkční AI.
Oceňuji, že lze koopčit jak přes internet, tak i skrze rozdělenou obrazovku, ovšem v tomto se bojím asi citelně horšího přehledu. Občas se nadějete nutného rozdělení týmu, když ve druhé úrovni nazvané Shanty Town jsem odstřelovačkou kryl průchod kolegyně v domě přes ulici. Zničené město už je o hodně stísněnější, než tržiště, obsahuje více interiérů a také jednoho minibosáka, což je Chainsaw, tedy maník s pytlem na hlavě a motorovkou v ruce. Ten vystřídal tlusťocha s obří sekerou z první úrovně, ale pro oba platí, že na můj vkus vydrží až moc zásahů a moc nepomůžou ani výbuchy hořlavých sudů v jejich blízkosti.
Leon Kennedy z minula zaslouženě odpočívá, nyní se vrací starý známý člen S.T.A.R.S. Chris Redfield, který od starých časů prvních Residentů dosti zmohutněl a je dnes již pěkně nařachlý. Minulý díl také evokují hořlavé sudy v okolí, přičemž to není jediná zničitelná věc na place, který je po grafické stránce hodně povedený, byť nikoli výjimečný. Největší změnou je ale inventář, který opouští manipulaci s předměty v zapauzované hře, nýbrž nyní se objeví pouze tabulka s devíti políčky, do které umisťujete všechny předměty.
V inventáři už se musíte hrabat jen v reálném čase, tedy nikoli o přestávce, což mně dělalo poměrně veliké problémy, protože nepřátelé vám chvilku klidu prakticky nedají. Sice si můžete zbraně rozmístěné do os rychle volit digitálním křížkem, ale nemůžu si pomoci, dřívější pojetí inventáře mi vyhovovalo mnohem lépe. Naštěstí alespoň upgrade mapy jí sice zmenšil, ale přesunul na stranu obrazovky, takže zde si ji můžete klidně permanentně nechat a přitom je střídmá mapička dobře přehledná.
Trošku mě také tankovala in-game videa, která opět neberou v potaz vaši výstroj a místo, protože ať máte v ruce cokoli a stojíte kdekoli, stejně vás filmeček v cuku letu přenese na místo děje a vloží instantně do rukou obligátní pistol. Takže rozhodně nejsem z pětky nějak výrazně nadšen, ale na druhou stranu ani hodně zklamán. Horší a méně temnou atmosféru asi vystřídá živelnější akční střílečka ve dvojici, byť v koopu to bude určitě parádní zážitek.
Oficiální www stránka Resi5 je zde.
Já se na Resident Evil 5 hrozně těším, byť je to v podstatě jen 4 v krásný grafice. Škoda, že je demo uvolněný jen na xšrot. Holt musím počkat do příštího týdne, než se objeví na ps3.:o(
Tak po zahrání dema musím konstatovat, že je to super pařba, daleko lepší jak 4 díl. Pomáhá tomu hlavně online multiplayer, který hře dodává úplně nový rozměr a grafika, ta je naprosto skvostná.
Chainsaw má podle mě podobnou výdrž jako ve čtyřce akorát v pětce je potřeba mu jít přímo po oku 😉 cca maximálně 7 výstřelu ze sniperky ,občas ho neuškodí polechtat granátem. V pětce přibyla možnost úkroku , to s mohly autoři odpustit ale budíš hlavně když tam nenacpou pohyb a střelbu dohromady :(.S in-game videi si mohly dát zálež stejně jako u gamecube verze 4 kde se v potaz brala aktuální zbran,opravdu ;).Zatím se mi líbí s styl capcomu jak pomalu evoluje věci ze čtyřky a nejedná zbrkle,koneckonců stejně tomu bylo i u 1,2,3 . Já sem ReF tak mě pochopte jestli beru až moc pozitivně 😉 🙂
každopádně zas tak velká práce s těmi bossy zas neni,vyuzivat sudu,přesný střelby-na hlavu a taky malých trafostanic na sloupech.Jejich sestřelení a počkání si až se boss dopotací těsně k trafu do něj pak střílet což způsobí jiskření a trochu jim připálí pr…:-)))
jinak pro zajimavost jsem se docet na offico strankach,že ve hře bude k dispozici “sub machines gun” VZ 61 Made in Czechoslovakia:-)))) http://www.residentevil.com/5/index.php?l=en&fbid=AnqGxdSR3PY#/gameFeatures/weapons/VZ61.swf