georgemichaellogoGeorge Michael to tu má asi rád. Protože své dlouho očekávané turné se symfonickými orchestry načal v pražské opeře, na cesty kromě varšavského tělesa přizval i ansámbl český, v Praze rovnou natočil videoklip a nakonec ještě minulé pondělí znovu koncertoval v Praze, tentokrát ve vyprodané O2 aréně. Absolutní profík jako Sting, který začal zcela na čas, kdežto Michael s více než půlhodinovým zpožděním, to sice není, ale o to má kvalitnější a sametovější hlas, určitě v rámci dnešního popu jeden z nejlepších.

Jeho problémem je, že ve svých skladbách velký rozsah a příjemné zabarvení nedává vůbec znát, to musel nejprve přijít legendární megakoncert Freddie Mercury Tribute, kde absolutně nejlépe ze všech hostů nazpíval krásnou Somebody to Love a fanoušci rázem zpozorněli: Michael to zvládl skvěle a určitě Mercuryho nahradí jako nový zpěvák Queenů! To se nestalo, ale to, že Michael prostě umí skvěle zpívat, to se dozvěděli i jiní mimo jeho skalní příznivce. Nicméně těch byl koncert plný, možná ovšem řada z nich čekala zařazení mnohem více známých hitů, než jen Freedom 90, nebo Amazing.

Přitom Michael často hrával přebírané skladby, jako méně povedenou Roxanu od Police, tak hlavně do pomala alternovanou osmdesátkovou pecku True Faith od dnes již méně známé skupiny New Order, píseň proslulou i tím fackovacím videoklipem. Jenže i tak si nové aranžmá pro orchestr – nicméně třeba klasické bicí zůstaly – lehce našlo nadšené posluchače, však celý setlist laděný do pomala až ospala nejen kvůli častým swingovým vložkám sice možná místy uspával, ale labůžo pro uši to bylo náramné! Už jen tím, že orchestr hrál skvěle (je to stejné těleso, co doprovázelo i Stinga) a hlasitost byla velice přiměřená, takže se zvuk se zadním čelem arény tloukl jen minimálně.

Takže pro výhradně sedící diváky to byl jistě výborný zážitek, jež umocnilo i chytře vystavěné pódium a ohromným plátnem na pozadí, které čpelo zajímavými grafickými efekty jako vizualizace v Media Playeru. Jakkoli nejsem žádný velký fanda Michaelův, tak před jeho parádním výkonem zcela bez chyb a náznaku falše nebo transponování dolů musím smeknout! Jeho přednes byl tak přesný, že když jsem si potom doma pouštěl ještě jeho videa z písní hraných na koncertu, tak jsem mezi nimi nenašel vůbec žádného rozdílu.

A ani mi nevadilo, že podle šéfa českého orchestru, jenž doprovázal i Stinga na jeho podobném turné, je aranžmá George Michaela o dost jednodušší, než požadavky Stinga, takže hudebně to pro ně nebyla žádná velká práce. Jakkoli se tím zase dostávám k mému úvodu, že Michaelovy písně nejsou přehnaně složité a zčásti nedokážou předvést naplno jeho skvělý hlas, nic to nemění na faktu, že zpěvák je dámy a pánové George Michael ale naprosto prvotřídní!

Oficiální web George Michaela je zde.