Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Na letošním pařížském autosalonu se Citroen pochlubil plody spolupráce se studiem Polyphony Digital, pro které designéři automobilky navrhli speciální koncept sportovního vozu. Ten byl určen jako přídavek do hry Gran Turismo 5 s tím, že se vůbec neuvažovalo o sériové výrobě.

Polyphony Digital již dlouho spolupracuje s několika automobilkami, tedy ve smyslu širší kooperace, než je partnerství při vytváření virtuálních modelů aut do hry. Již tradiční je např. spolupráce s Nissanem, který je studiu velice nakloněn a dříve umožnil mimo jiné např. skutečné závodní testy svých sportovních vozů pro všechny členy vývojářského týmu Polyphony Digital na okruhu Suzuka Speedway.

Kazunori Yamauchi, jakožto šéf Polyphony, se stal dokonce oficiálním testovacím jezdcem Nissanu pro jeho program sportovního vozu GT-R, pro nějž studio na revanš vyrobilo kompletní palubní informační systém, který jako by z oka vypadl interface použitému právě v posledním Gran Turismu. Před nedávnem se studio dohodlo s vedením koncernu PSA, do kterého Citroen patří, že tato evropská automobilka vytvoří pro marketingové účely speciální koncept sportovního vozu budoucnosti, z něhož se stal nakonec velmi pohledný Citroen GT for Gran Turismo.

citroengt

Jenže díky velice příznivé odezvě od hráčů zvláště a motoristické veřejnosti v neposlední řadě, bylo u Citroenu rozhodnuto, že automobilka nakonec Citroen GT přenese do skutečného provozu skrze limitovanou sérii tohoto supersportu. Jeden samozřejmě obdrží sběratel Kazunori Yamauchi, přičemž by se měl opět podílet jako pilot na testování, tentokrát na uzavřených tratích v Evropě. Slíbenou má Severní smyčku Nürburgringu…

Kdyby koncept vytvořila jiná automobilka, zřejmě by k sériové výrobě nikdy nedošlo, protože tento proces skoro kusové výroby je velice nákladný. Nicméně pro Citroen je to velice prestižní záležitost, protože pokud se jí dílo podaří, ukáže světu svojí velikou zručnost a schopnost dovézt k výrobě koncept, který pro ježdění nebyl vůbec navržen. 

Právě Citroen je známý tím, že v oblasti svých prototypů a konceptů disponuje na rozdíl od všech ostatních velkou benevolencí. Bývá zvykem, že všechny takovéto vozy budoucnosti automobilky ukážou, popř. maximálně dovolí vybraným novinářům se posadit a pak zase pečlivě uzamkou dveře a uloží svůj klenot do depozitáře. Ne ovšem Citroen. Ten často své koncepty prohání po testovacích tratích, rozhodně je nijak nešetří a neuschovává v prachu a zapomnění.

Proto dokonce nedávno pozval přední motoristické magazíny (mezi nimi i náš nejlepší a nejstarší motoristický časopis Automobil Revue) na testovací jízdy prakticky všech svých konceptů z posledních několika let! Sice to pár aut odneslo různými poruchami, ale to dobře dokazuje, jak jsou Francouzi benevoletní a velkoduší. I to pomohlo Citroenu GT do konzolové hry a možná i do skutečné výroby.