Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Pomalu se blíží desetileté jubileum od spuštění GamesBlogu, proto jsem se rozhodl celý web zcela zásadně zmodernizovat a předělat do moderní a přehledné podoby. Výsledek několikatýdenní práce máte právě před sebou. Když jsem na začátku února 2006 blog připravoval, ještě jsem si všechno dělal sám: nakódoval šablonu, připravil a nakonfiguroval publikační systém WordPress, uspořádal si obsah v SQL databázi a kód upravoval v PHP. Tehdy jsem totiž dokončil dvě vyšší školy, kde jsem programování webu a internetová média studoval, takže jsem to ještě uměl.

gamesblogpuv

GamesBlog 1.0 2006-2011

V roce 2011 jsem pak původní světle modrý design s Pac-manem nahradil za šedomodrý – to už jsem toho plno zapomněl a raději tak z gruntu předělal již hotovou šablonu Graphene. Nu a nyní už je tedy na stole třetí verze, opět postavená na jedné instantní šabloně Franz-Josef od Graphene. A byť jsem si ji znovu za útrpného použití CSS a PHP dost upravil, tak jsem zjistil, že od školy jsem prakticky všechno programování zapomněl a snad více času než u tvorby jsem strávil googlováním, co která funkce znamená a co jaký element mění.

gamesblog2.0

GamesBlog 2.0 2011-2015

Ale dost bylo historie, nyní tu je GamesBlog 3.0 v responzivní podobě, takže se automaticky upravuje podle zařízení, na kterém jej čtete: umí se rozprostřít na velké monitory, scvaknout na menší notebooky, zeštíhlet na tabletech a také úplně znudlovatět na mobilech. A všude je to čitelné. To byl také hlavní důvod, proč jsem blog chtěl předělat, protože úprava do responzivního designu na staré šabloně nešla udělat.

gamesblog3.0

GamesBlog 3.0 2015-?

Oproti oběma starým vzhledům je design a uspořádání úvodních stránek docela revoluční, proto tu mám takového malého průvodce navigací a ovládáním mého nového webu, s nímž se na něm lépe vyznáte a zjistíte něco o nových funkcích. Navigace je nyní možná v zásadě čtyřmi způsoby:

Prvním je klasické listování seznamem příspěvků ke starším tlačítkem Zobrazit další na spodní části webu:

zobrazitdalsi

Vždy se načte další přehled opět s devíti staršími příspěvky, které se doplní již pod ty načtené v takovém nekonečném klubíčku toaletního papíru (ten se přece také stále odvíjí a odvíjí…).

Druhý způsob nabízí drobně stručnější hlavní menu Rubrik v horní liště napravo. Všechny dřívější rubriky konzolí, PC a deskovek jsou nyní logicky v jednom rozevíracím domečku jako Hry. Výběrem jedné z těchto rubrik vlastně filtrujete příspěvky pouze z těchto rubrik. Objímající rubrika Hry tak pod sebou vypíše příspěvky jak konzolové, tak i počítačové a o deskových hrách, zatímco kupř. podrubrika Sega Dreamcast vypíše pouze těch několik článků o herní krabičce od Segy:

rubriky

Třetí způsob navigace jsou Štítky, tedy takové značky, ke kterým každý příspěvek náleží. Takže článek o Crashi Bandicootovi určitě bude pod štítkem PlayStation spolu se všemi ostatními články, v nichž se mluví o této herní konzoli. Štítky vždy najdete u každého článku v pravém postranním panelu:

stitkynapravo

Článek přitom může mít přiděleno i více štítků. Ty jsou vidět u každého příspěvku v jeho záhlaví hned pod nadpisem:

stitkyclanek

A konečně posledním čtvrtým způsobem navigace je možnost hledání. Vyhledávací políčko je opět vždy v dolní liště webu a pokud tam zadáte např. Uncharted:

hledaniuncharted

výsledek vám vrátí všechny článku na blogu, v nichž se někde v textu či nadpisu vyskytuje slovíčko Uncharted:

unchartedhledani

Další praktické věcičky:

  • Sociální panel z levé strany u článků umožňuje snadné sdílení skrze myriádu sociálních sítí. Malá modrá šipka panel skryje, to kdyby vám překážel.
  • Funkční zarovnání článků pro tisk umí ikonka tiskárny v levé části záhlaví každého příspěvku hned pod nadpisem.

A nakonec ta nejdůležitější věc: aktualizace. Mno, za poslední měsíce jsem blogu moc nedal, to jest pravda pravdoucí, protože jsem spíše pracoval na novém designu či prostě neměl čas a slinu. Nyní už toho profesionálního psaní nemám tolik (taky už to dělám bratru skoro patnáct let!), tak bych chtěl mimo dovolených vždy každých pár dní něco přidat, když už jsem si s novým designem dal takovou práci.

Veškeré nápady, návrhy, pochvaly a kritiky klidně směřujte do komentářů nebo do Kontaktního formuláře.